Kui satute Norras või Islandil viibides hädaolukorda, võtke palun tööajal ühendust saatkonnaga telefonil +47 22 54 00 70. Kui olete sattunud hädaolukorda töövälisel ajal või puhkepäevadel, võtke ühendust välisministeeriumi valveametnikuga telefonil +372 53 01 9999.
Konsulaarabi kohta, kuidas saatkond või Välisministeerium saab välisriigis hättasattunuid aidata, on ülevaatlikuim info Reisi Targalt kodulehel.
Reisidokumendi kaotus
Kui kaotate või varastatakse Norras või Islandil olles pass või ID-kaart, väljastab konsul või aukonsul tagasipöördumistunnistuse või -loa. Tagasipöördumiseks vajaliku dokumendi taotlemisel on vaja esitada:
Tuleb meeles pidada, et dokumendi taotlemiseks ja kättesaamiseks tuleb isiklikult saatkonda või aukonsuli juurde kohale minna. Alternatiivselt, kui taotlejal on kojusõiduni rohkem aega (3-5 päeva), on võimalik kasutada ka videokõne teel kaugtuvastamist, mille järel saab taotleja korraldada tagasipöördumistunnistuse kättesaamise kulleriga. Taotlejal peab olema internetiühendusega arvuti, nutitelefon jne või tal peab olema juurdepääs avalikule internetipunktile, et teha saatkonna konsuliga dokumendi taotlemiseks vajalik videokõne. Taotleja organiseerib konsuli väljastatud dokumendi kohale toimetamise (maksta tuleb otse kullerfirmale, sest dokument saadetakse kulleriga tellija kulul) eest ise. Dokument jõuab taotleja kätte 3-5 tööpäeva jooksul. Täpsemad juhised saab saatkonna konsulilt.
Tagasipöördumistunnistus on mõeldud tagasi pöördumiseks Eestisse – sellega ei saa jätkata pooleliolevat reisi või elada asukohariigis. Üksikutel juhtumitel, eelkõige olukorras, kus reisitakse Euroopa Liidu piires ja olete tagasi pöördumas Eestisse, võib transpordifirma teid lubada pardale ka reisidokumendi koopiaga. Juhime tähelepanu, et see tuleb alati transpordifirmalt üle küsida.
Kui reisidokument on kaotsi läinud kuriteo tulemusena, soovitame juhtumi registreerida kohalikus politseis ning küsida vastavasisuline tõend politseisse pöördumise kohta.
Kui esitate isikut tõendava dokumendi kaotsimineku korral saatkonnas taotluse uue dokumendi väljaandmiseks, märkides taotlemise põhjusena kaotsi läinud, hävinud, varastatud, siis tunnistatakse Teie dokument kehtetuks taotluse alusel ning eraldi avaldust dokumendi kehtetuks tunnistamiseks vaja ei ole.
ID-kaardi sertifikaatide peatamine
Kui Teil on kahtlus, et ID-kaart on kadunud ning seda võidakse kuritarvitada (näiteks Teie nimel digitaalallkirja anda), helistage esimesel võimalusel +372 6773377 ja paluge oma ID-kaardi sertifikaadid peatada. Selleks küsib abiliin Teie isikuandmeid: ees- ja perekonnanime, sünniaastat või isikukoodi, sünnikohta või ID-kaardi numbrit. Peatatud sertifikaatidega ei saa anda digitaalallkirja ega teha muid toiminguid elektroonilises keskkonnas.
Kui ID-kaart kaob, teavitage kindlasti ka Politsei- ja Piirivalveametit, kes saab vajadusel tunnistada ID-kaardi kui füüsilise dokumendi kehtetuks.